menu
05:14
Методичні рекомендації та тематичний план з питань організації та проведення «Тижнів знань з основ безпеки життєдіяльності» у дошкільних та

Додаток №4 до наказу

департаменту освіти

міської ради

від 06.04.2017 № 345

 

Методичні рекомендації та тематичний план

з питань організації та проведення «Тижнів знань з основ безпеки життєдіяльності» у дошкільних та загальноосвітніх навчальних закладах

 

«Швидше всього наздоганяє

та небезпека, яку зневажають»

Публіцій Сір

 

Сьогодні, як ніколи, зростає роль освіти у підготовці школяра до самостійного життя у світі, де кількість надзвичайних ситуацій постійно зростає, екологічна ситуація погіршується. Життєво необхідно озброїти дітей знаннями, вміннями і розумінням важливості збереження власного здоров'я. Тому виховання здорового покоління, зі сформованою культурою безпечної поведінки, з засвоєними алгоритмами дій в умовах надзвичайних ситуацій, одне з пріоритетних завдань, яке стоїть перед освітою.

Основна мета проведення Тижня знань з основ безпеки життєдіяльності - допомогти сформувати в учнів свідоме ставлення до свого життя і здоров'я, оволодіти основами здорового способу життя, життєвими навичками безпечної для життя і здоров'я поведінки у повсякденному житті та при виникненні надзвичайних ситуацій.

Суть проведення Тижня знань з основ безпеки життєдіяльності полягає в ефективній організації навчально-виховного процесу, який дозволятиме учням оволодіти основами знань про здоровий спосіб життя, формувати правила безпечної поведінки та дотримання їх у різних життєвих ситуаціях.

Тиждень знань з основ безпеки життєдіяльності може включати такі технологічні етапи:

•   чітко продумана організація навчально-виховного процесу;

•   використання міжпредметних зв'язків;

•   моделювання чи створення ігрових навчальних ситуацій;

•   засвоєння правил поведінки, які гарантують безпеку життя дитини.

Оскільки безпека життєдіяльності - предмет інтегрований, тому при проведенні заходів, слід опиратися на знання учнів з біології, географії, хімії, фізики, основ медико-санітарної підготовки тощо.

Тематичний план  проведення Тижня знань з основ безпеки життєдіяльності

Небезпека вдома й на вулиці. Основні правила поведінки:

•   під час літнього відпочинку на воді, біля водоймищ;

•   при виникненні пожежі;

•   під час грози, сильного вітру, шквалів;

•   під час подорожі до лісу;

•   під час збирання грибів та лікарських рослин;

•   на транспорті, автошляхах та залізниці;

при експлуатації побутових електроприлад

•   при користуванні предметами побутової хімії та піротехнічними засобами;

•   при виявленні розливів ртуті;

•   при знаходженні вибухонебезпечних предметів або маловідомих предметів;

•   при зустрічі зі свійськими та дикими тваринами

Підбір матеріалів і форма навчання повинні відповідати віковим групам дітей: 1-4 класи, 5-7 класи, 8-11 класи.

Необхідно приділити увагу розбору практичних питань із навчання дітей правильному поводженню в різних життєвих ситуаціях.

При проведенні Тижнів знань з основ безпеки життєдіяльності можна відокремити такі компоненти: практичний, теоретичний, ігровий.

Практичний компонент передбачає здійснення школярами будь-яких практичних дій: це підготовка стінгазети, плакату, проведення спортивних естафет, тощо.

Теоретичний компонент може бути дуже різноманітним. Його основне завдання - розширити знання школярів про основи безпеки життєдіяльності, про різного роду надзвичайні ситуацій та правила поведінки під час їх виникнення, про безпеку у повсякденному житті та ведення здорового способу життя. На конференції, диспути, дискусії, дебати, круглі столи можуть бути запрошені фахівці в цих галузях.

Ігровий компонент (конкурси, вікторини, турніри, рольові ігри, театралізовані вистави) найбільш видовищний в Тижні знань з основ безпеки життєдіяльності. У ньому можуть брати участь усі школярі. У конкурсах і турнірах може проявлятися й просто бажання перемогти, бути першим. Це добре, адже все одно учні засвоюють необхідну інформацію, а заодно проявляють свої здібності та знання.

Інтерактивні методики, які варто застосовувати в рамках проведення Тижнів знань з основ безпеки життєдіяльності дадуть змогу задіяти не тільки свідомість дитини, але й її почуття, емоції, вольові якості, тобто залучатимуть до процесу навчання «цілісну людину». І це сприятиме кращому засвоєнню навчального матеріалу.

Основними вимогами до організації Тижнів знань з основ безпеки життєдіяльності є:

1.Залучення всіх учнів з урахуванням їхніх інтересів і здібностей.

2. Органічне поєднання навчальної і поза навчальної діяльності.

3. Практична спрямованість заходів.

Наприкінці Тижня знань з основ безпеки життєдіяльності необхідно підбити підсумки змагань, конкурсів між класами, нагородити переможців.

Рекомендації щодо проведення Тижнів знань з основ безпеки життєдіяльності

Головними дійовими особами в організації Тижнів знань з основ безпеки життєдіяльності є учні.

Основні заходи Тижнів знань з основ безпеки життєдіяльності можуть бути такими:

  • оформлення плану проведення «Тижнів знань з основ безпеки життєдіяльності»;
  • проведення міні-лекторію або серії передач по шкільній радіотранс-ляційній мережі або використання шкільного сайту під рубрикою «Це повинен знати кожен»;
  • випуск стінгазет і проведення конкурсу на кращу стінгазету. Наприклад: «Безпечне довкілля», «Безпечна поведінка влітку»;
  • проведення конкурсу плакатів, колажів. Наприклад: «Будь уважним», «Правила безпеки», «Коли електроприлади бувають небезпечні», «Твоя безпека залежить від тебе»;
  • проведення конкурсів, КВК, брейн-рингів. Наприклад: «Надзвичайні ситуації та вихід з них», «Азбука безпеки», «Сам собі рятувальник»;
  • проведення вікторин. Наприклад: «Правила безпечної поведінки», «Безпека та загрози», «Виживання в екстремальній ситуації»;
  • проведення конференцій, семінарів, круглих столів. Наприклад: «Сучасні проблеми безпеки життєдіяльності», «Екологічні проблеми сьогодення», «Чиста вода»;
  • написання творів на тему: «Героїчна професія - рятувальник»;
  • проведення дебатів, диспутів. Наприклад: «Твоє життя - твій вибір», «Чи слід легалізувати легкі наркотики», «Паління - чи це загроза для здоров'я людини»;
  • організація виставки дитячих робіт;
  • проведення спортивних змагань зі включенням етапів за програмою юних рятувальників Всеукраїнського громадського дитячого руху «Школа безпеки»;
  • демонстрація відеофільмів про надзвичайні ситуації та загрози, які вони несуть, про героїчну працю рятувальників тощо;
  • виступи агітбригад ДЮРП, ЮІР;
  • проведення екскурсій у підрозділи ДСНС України;
  • оформлення стендів за тематикою: «Безпека у повсякденному житті».

План проведення Тижня знань з основ безпеки життєдіяльності готується за 10 днів до початку проведення. За тиждень до початку на черговому засіданні комітету з його підготовки і проведення звітують відповідальні за кожен захід, визначають порядок вручення призів і нагород переможцям, активістам. Адміністрація школи призначає голів журі окремих конкурсів.

За 3-4 дні до початку Тижня знань з основ безпеки життєдіяльності у вестибюлі школи вивішуються оголошення з програмою, на якому розміщуються план проведення Тижня знань з основ безпеки життєдіяльності, умови проведення окремих конкурсів, теми семінарів, конференцій, виступів на конференціях, а також фотоматеріали з проведення Тижня знань з основ безпеки життєдіяльності минулого року. Школу оформлюють стендами, стінгазетами і плакатами з крилатими висловами про безпеку, здоров'я, правила поведінки.

У період проведення Тижня бажано вести радіопередачі під час великої перерви, повідомляти про заплановані заходи, місце і час їх проведення, підсумки і результати роботи, називати прізвища учнів і класи, які найбільш відзначилися за цей період.

Категорія: Школа | Переглядів: 417 | Додав: mariupolsh5 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar